21 2 
Home Page  

  • SciELO

  • Google
  • SciELO
  • Google


How

 ISSN 0120-5927

DIAZ RAMIREZ, Martha Isabel. Developing Learner Autonomy Through Project Work in an ESP Class. []. , 21, 2, pp.54-73. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.21.2.4.

^len^aThis article presents the findings of an action research study on developing learner autonomy through project work in an English for Specific Purposes class. The study was conducted at a Colombian regional and public university with environmental engineering undergraduates. The instruments for data collection were field notes, semi-structured interviews, questionnaires, students' artifacts, and video recordings. The results revealed that learner autonomy could be developed by means of cooperative work in order to achieve common interests and support each other. Students also displayed self-regulation in regard to facing failures through learning strategies; furthermore, this study showed how intrinsic motivation implies the desire for accomplishment and knowledge to fulfill a learning goal.^les^aEste artículo presenta los resultados de una investigación-acción sobre el desarrollo de la autonomía del aprendiz a través del trabajo por proyectos en una clase de inglés con fines específicos. La investigación se realizó en una universidad regional y pública de Colombia con estudiantes de ingeniería ambiental. Se utilizaron diarios de campo, entrevistas semi-estructuradas, cuestionarios, la producción de los estudiantes y la grabación en vídeo para recolectar los datos. Los resultados revelaron que la autonomía del aprendiz se podría desarrollar a través del trabajo cooperativo con el fin de lograr intereses comunes y el apoyo mutuo. Los estudiantes también demostraron autorregulación para enfrentar las falencias mediante estrategias de aprendizaje y este estudio mostró cómo la motivación intrínseca implica el deseo de cumplimiento y conocimiento para lograr un objetivo de aprendizaje.

: .

        · | |     · |     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License