22 1 
Home Page  

  • SciELO

  • Google
  • SciELO
  • Google


How

 ISSN 0120-5927

PANZACHI HEREDIA, Damaris Ana Ruth    LUCHINI, Pedro Luis. On Becoming a Good English Language Learner: An Exploratory Case Study. []. , 22, 1, pp.26-44. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.22.1.116.

^len^aThis paper reports a case study that explores the cognitive process and the language learning strategies and styles that one Spanish trainee used to become a good English language learner. The participant held an in-depth, semi-structured interview and completed a learning style survey. Results show that the conscious use of multiple direct/indirect language learning strategies and a significant change in her learning styles may account for the participant’s success in becoming a good English language learner.^les^aEste artículo describe un estudio de caso que explora las estrategias de aprendizaje y los estilos de aprendizaje que una estudiante de inglés utilizó para convertirse en una buena aprendiz. Los instrumentos utilizados fueron una entrevista semi-estructurada y una encuesta. Los resultados indican que el uso variado de estrategias directas/indirectas, sumadas a cambios en el estilo de aprendizaje son factores conducentes a concretar los objetivos propuestos por la participante y convertirse en una buena aprendiz.

: .

        · | |     · |     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License