24 1 
Home Page  

  • SciELO

  • Google
  • SciELO
  • Google


How

 ISSN 0120-5927

CORREA, Doris    ECHEVERRI, Sandra. Using a Systemic Functional Genre-Based Approach to Promote a Situated View of Academic Writing Among EFL Pre-service Teachers. []. , 24, 1, pp.44-62. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.24.1.303.

^len^aThis article reports partial results of a qualitative study which explored the gains and challenges encountered by two groups of English as a foreign language pre-service teachers from a public university in Medellin, Colombia, in developing a situated view of academic writing through a systemic functional genre-based instructional unit. The unit was part of a written communications course and used an approach called the teaching-learning cycle. Results from the study suggest that one of the main gains was related to pre-service teachers’ emerging understanding of context, purpose, and audience. One of the main challenges concerned pre-service teachers’ difficulty with shifting their former views of grammar as a fixed system of rules.^les^aEste estudio reporta los resultados parciales de una investigación cualitativa que exploró los beneficios y retos que dos grupos de docentes de inglés en formación de una universidad en Medellín, Colombia, experimentaron para desarrollar una visión situada de la escritura académica a través de una unidad pedagógica diseñada con base en las teorías de género y la lingüística sistémica funcional. De acuerdo con los resultados del estudio, una de las principales ganancias estuvo relacionada con la comprensión de contexto, propósito y audiencia, y uno de los principales retos tuvo que ver con la dificultad de los docentes en formación de cambiar su visión de la gramática como un sistema de reglas fijas.

: .

        · | |     · |     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License