24 1 
Home Page  

  • SciELO

  • Google
  • SciELO
  • Google


How

 ISSN 0120-5927

MAYORA, Carlos A.. Extensive Listening in a Colombian University: Process, Product, and Perceptions. []. , 24, 1, pp.101-121. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.24.1.311.

^len^aThe current paper reports an experience implementing a small-scale narrow listening scheme (one of the varieties of extensive listening) with intermediate learners of English as a foreign language in a Colombian university. The paper presents (a) how the scheme was designed and implemented, including materials and procedures (the process); (b) how the students performed in the different activities with an emphasis on time spent watching/listening and their perceptions of video difficulty and self-rated comprehension (the product); and (c) how the students felt and viewed the experience (perception). Product and perceptions showed that the pedagogical implementation was positive which leads to a discussion of a number of implications for this context and similar ones.^les^aEl presente artículo reporta una experiencia en la cual se implementó un modelo de escucha focalizada (una de las modalidades de la escucha extensiva) de pequeña escala con alumnos de nivel intermedio de inglés como lengua extranjera en una universidad de Colombia. El artículo presenta (a) el diseño y la implementación del modelo, incluyendo materiales y procedimientos (el proceso); (b) el desempeño de los alumnos en las diferentes actividades con énfasis en tiempo dedicado a la escucha, y la valoración de los estudiantes respecto a la dificultad de los materiales y su propia comprensión (el producto); y (c) cómo los estudiantes se sintieron y valoraron la experiencia (percepción). La combinación de producto y percepciones muestra que la implementación pedagógica fue positiva y conducen a una serie de implicaciones pertinentes para este y otros contextos educativos.

: .

        · | |     · |     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License