24 1 
Home Page  

  • SciELO

  • Google
  • SciELO
  • Google


How

 ISSN 0120-5927

RIVERA, Adrian J.    MAZAK, Catherine M.. Analyzing Student Perceptions on Translanguaging: A Case Study of a Puerto Rican University Classroom. []. , 24, 1, pp.122-138. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.24.1.312.

^len^aTranslanguaging in the classroom is gaining traction as a viable pedagogical choice. Often overlooked, though, are the students’ attitudes in response to strategic classroom translanguaging. This study seeks to determine whether students’ language attitudes influence their perceptions of an instructor’s translingual pedagogy. The study took place in an undergraduate psychology classroom at the University of Puerto Rico, Mayagüez, and involved a case-study approach and analysis of survey results. The results show this particular group of students has a neutral to positive outlook on classroom translanguaging. The high number of neutral responses may mean students are indifferent to translingual pedagogy or that these students are conditioned to work within a context where code switching and translanguaging happen frequently.^les^aEl uso del translenguaje como alternativa viable en el salón de clases está cada día siendo más aceptado. Sin embargo, las actitudes de los estudiantes hacia el translenguaje no han sido investigadas. El presente artículo busca determinar si la implementación pedagógica del translenguaje influye en las actitudes de los estudiantes. Este estudio tuvo lugar en un curso de psicología de la Universidad de Puerto Rico en Mayagüez usando la metodología de estudio de caso y análisis de cuestionarios. Los resultados muestran que se mantiene una postura neutral o positiva respecto al translenguaje que ocurre en el aula. La gran cantidad de respuestas neutrales puede indicar que los estudiantes son indiferentes a la pedagogía del translenguaje o que ésta no se considera extraordinaria porque los estudiantes suelen interactuar en un contexto donde el translenguaje y la alternancia de código ocurren frecuentemente.

: .

        · | |     · |     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License