25 2 
Home Page  

  • SciELO

  • Google
  • SciELO
  • Google


How

 ISSN 0120-5927

OLAYA MESA, Marian Lissett. Reflective Teaching: An Approach to Enrich the English Teaching Professional Practice. []. , 25, 2, pp.149-170. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.25.2.386.

^a

This study provides an overview and exploration of 23 national and international reflective teaching research reports. The purpose of this study is to determine the extent that reflective teaching can become a strategy for language teaching professional development. Based on content analysis four main topics emerged: (a) reflective teaching as an approach to enhance the language profession; (b) impact on teacher’s performance; (c) support, time, and effort; and (d) in-service professional development. Conclusions indicated that reflective teaching is an alternative to raise awareness about English language teaching, and as a means to encourage teachers to open their minds, update their teaching methodologies, and make adjustments to their lessons.

^len^a

El interés principal de este estudio es explorar la enseñanza reflexiva para contribuir con el mejoramiento de las prácticas profesionales de los profesores de inglés. Este estudio exploratorio se centra en la identificación y explicación de las estrategias de enseñanza reflexiva y la comprensión de veintitrés informes de investigación llevados a cabo en ámbitos nacionales e internacionales. Basado en un análisis de contenido cuatro áreas de exploración emergieron: (a) las contribuciones y los usos de la enseñanza reflexiva como enfoque, (b) impacto en el desempeño del docente, (c) apoyo, tiempo y esfuerzo y (d) el entrenamiento de profesores en prácticas reflexivas. Los resultados indicaron que la enseñanza reflexiva parecía ser la mejor alternativa para crear conciencia y como un medio para animar a los profesores a abr ir sus mentes, actualizar sus metodologías de enseñanza y hacer ajustes a sus lecciones.

^les

: .

        · | |     · |     · ( pdf )