22 1 
Home Page  

  • SciELO

  • Google
  • SciELO
  • Google


Earth Sciences Research Journal

 ISSN 1794-6190

KUN-TING, Chen et al. An Assessment Method for Debris Flow Dam Formation in Taiwan. []. , 22, 1, pp.37-43. ISSN 1794-6190.  https://doi.org/10.15446/esrj.v22n1.62389.

^a

Debris flows in tributaries rush into and block the main branches of rivers and often result in serious hazards. Dam failures cause large floods in the downstream area and can lead to fatalities and property damage. This study proposes an assessment method to evaluate the formation of a debris flow dam, which includes two conditions: (1) the sediment transported by the debris flow must reach across the river; and (2) the thickness of the deposit by the debris flow must be higher than the in situ water depth. This methodology was used to study the case of a debris flow dam caused by debris flow across the Er River in Taiwan, which blocked the Chishan River and led to the formation of the Namasha debris flow dam. This methodology can also be applied to identify the formation of debris flow dams.

^len^a

El flujo de detritos que cae en los tributarios de los ríos puede bloquear los ramales principales y eventualmente convertirse en un riesgo. El rompimiento de uno de estos represamientos de agua puede causar inundaciones en las zonas de la corriente, además de víctimas y daños a propiedades. Este estudio propone un método para evaluar la formación de represamientos de agua por flujo de detritos bajo dos condiciones: (1) los sedimentos transportados por el flujo de detritos deben alcanzar el lecho del río; (2) el grosor de los depósitos por el flujo de detritos debe ser mayor que la profundidad de agua in situ. Esta metodología se utilizó para estudiar el caso de represamiento por el flujo de detritos en el río Er de Taiwán, el cual bloqueó el río Chishan y que condujo a la formación de la presa Namasha. Esta metodología también puede aplicarse para identificar la formación de represamientos por flujo de detritos.

^les

: .

        · | |     · |     · ( pdf )