26 
Home Page  

  • SciELO

  • Google
  • SciELO
  • Google


Zona Próxima

 ISSN 2145-9444

PORTILLA ARCINIEGAS, Leonor    CAMACHO VASQUEZ, Gonzalo. A Webquest tool to develop communicative competence in EFL students with an A2 proficiency level. []. , 26, pp.82-98. ISSN 2145-9444.  https://doi.org/10.14482/zp.26.10201.

^a

The objective of this study is to develop the communicative competence in undergraduate A2 students of English as a Foreign Language, through the design and implementation of a WebQuest. The design is based on the principles of Communicative Language Teaching and Task-based Instruction. The conclusions show that the use of this tool not only develops the communicative competence, but also increases motivation in students, fosters critical thinking, promotes autonomous learning, and enables differentiated learning. There also exist some difficulties such the amount of time teachers need to devote to planning, the economical investment administrators need to make at acquiring equipment and internet connection, as well as at professional training in the use and design of this tool.

^len^a

El presente estudio tiene como objetivo: Desarrollar la competencia comunicativa con estudiantes de pregrado en la clase de inglés de nivel A2, mediante el diseño e implementación de una Webquest. El diseño se basa en los principios de la enseñanza comunicativa de la lengua (CLT Communicative Language Teaching) y la instrucción basada en tareas (task-based instruction). Las conclusiones muestran que el uso de esta herramienta no solo desarrolla la competencia comunicativa, sino que también incrementa la motivación en los estudiantes, desarrolla el pensamiento crítico, el aprendizaje autónomo y permite el aprendizaje diferenciado. Existen algunas limitantes como el tiempo que se debe dedicar a la planeación por parte de los docentes, la inversión económica en la adquisición de equipos y conexión a internet por parte de la institución y capacitación en el uso y diseño del recurso.

^les

: .

        · | |     · |     · ( pdf )