SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 issue43Mathematical Modeling and Matrix Analytic Accounting, Accounting Measuring, Representation, and Interpretation Tools: Are these a challenge yet to be assumed by 'contametria' (account metrics) in the scientific development of accounting? Is it assumed by the praxis of the profession?An Anthropological Perspective of Organizations from Sociocultural Characterization, Management, and Social Accounting. The Case of a Tertiary Education Institution author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Cuadernos de Contabilidad

Print version ISSN 0123-1472

Abstract

AVENDANO-CASTRO, William Rodrigo; RUEDA-VERA, Gerson  and  PAZ-MONTES, Luisa Stella. La investigación formativa en las prácticas docentes de los profesores de un programa de contaduría pública. Cuad. Contab. [online]. 2016, vol.17, n.43, pp.157-182. ISSN 0123-1472.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.cc17-43.ifpd.

El artículo analiza el papel y la dinámica de la investigación formativa en las prácticas docentes de un grupo de profesores adscritos al Programa de Contaduría Pública de la Universidad Francisco de Paula Santander, de la ciudad de Cúcuta, Colombia. Para el cumplimiento del objetivo, se hace un estudio empírico-analítico de naturaleza correlacional con una muestra de 60 docentes del programa de contaduría pública. Se utiliza una encuesta estructurada, la cual fue sometida a validez de contenido por pares expertos y a confiabilidad estadística. Los resultados demuestran 75 relaciones significativas de un total de 144. En conclusión, los sujetos que participan en el estudio demuestran que pocas prácticas docentes se realizan en función de la investigación formativa.

Keywords : Investigación formativa; investigación productiva; prácticas docentes; prácticas pedagógicas; contaduría pública.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License