SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.5 issue9Critical Reflections on the Formation of the Social Subject in A Program of Higher EducationTeacher Training on the Nature of Science Through Action-Research author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Praxis & Saber

Print version ISSN 2216-0159

Abstract

ZAMBRANO LEAL, Armando. SER DOCENTE Y SOCIEDAD DE CONTROL "LO OCULTO EN LO VISTO". Prax. Saber [online]. 2014, vol.5, n.9, pp.149-164. ISSN 2216-0159.

Para comprender el malestar y las tensiones que hoy se viven en la profesión docente es importante, necesario y urgente reflexionar el tránsito operado entre el ideal educativo moderno y contemporáneo. Cuatro aspectos centran el desarrollo de la tesis: el oficio del maestro, el docente como filósofo de la República, el profesor como profesional de la disciplina y el régimen de la proletarización y del control. Estos cuatro aspectos tienen como territorio al isomorfismo estructural.

Keywords : profesión docente; modernidad; postmodernidad; sociedad de control; educación; saber.

        · abstract in English | French | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )