SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 issue1Curriculum Relevance: A Study of Three University ProgramsPersonal and Professional Identity of Pre-School Teachers in the Santa Marta district author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Educación y Educadores

Print version ISSN 0123-1294On-line version ISSN 2027-5358

Abstract

CASTANO-GIRALDO, Etna  and  FONSECA-DIAZ, Andrés David. Cartografías contemporáneas de la investigación. educ.educ. [online]. 2009, vol.12, n.1, pp.29-42. ISSN 0123-1294.

El presente artículo expone, desde una aproximación singular y estética, algunos rasgos para comprender los procesos de formación. Por otra parte, explora ciertas cartografías contemporáneas de la investigación. Articula pensamientos filosóficos del arte, desde donde se va componiendo una relación entre la perspectiva vital y problemática respecto a la composición de las subjetividades y a los modos de relación con el mundo. Teje relaciones entre las prácticas artísticas y pedagógicas, y busca acentuar, en la dimensión existencial y humana, aspectos que creemos que están al margen de los debates actuales educativos y pedagógicos.

Keywords : investigación social; investigación pedagógica; enseñanza; arte; formación de docentes.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License