SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 issue1Study of Chilean History and Social Science Textbooks between 2000 and 2010 author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Educación y Educadores

Print version ISSN 0123-1294On-line version ISSN 2027-5358

Abstract

MONEZI-ANDRADE, André Luiz; BEDENDO-DE SOUZA, André; ROGER-SILVA, Diego  and  SOUZA-PIRES, Gabriel Natan. Enseñar neurociencia en educación física en Brasil: un propuesta de integración. educ.educ. [online]. 2012, vol.15, n.1, pp.13-22. ISSN 0123-1294.

Ante la efectividad de la neurociencia en el desarrollo de diferentes áreas del conocimiento, se propone adoptar la enseñanza de esta disciplina en los programas de educación física, con el fin de que estudiantes y profesionales aprendan estrategias didácticas que puedan llevar a la práctica y, así, atender de manera integral a la población, principalmente a aquellas personas con trastornos neurofisiológicos.

Keywords : Planes de estudios; educación integrada; neurociências; educación física; trastornos neurofisiológicos.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License