SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 issue2Development of Scientific Expertise in Early Childhood: Explora Conicyt in Chile author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Educación y Educadores

Print version ISSN 0123-1294

Abstract

FANDINO-PARRA, Yamith José. Bogotá bilingüe: tensión entre política, currículo y realidad escolar. educ.educ. [online]. 2014, vol.17, n.2, pp.215-236. ISSN 0123-1294.  https://doi.org/10.5294/edu.2014.17.2.1.

Este artículo hace un acercamiento histórico y conceptual al marco normativo, la política bilingüe y los lineamientos curriculares del Programa Bogotá Bilingüe (PBB) y revisa la tensión entre política lingüística, lineamientos curriculares y realidades escolares. Como resultado se propone la adopción de un modelo sociocultural crítico que permita reconfigurar procesos y prácticas bilingües.

Keywords : Educación bilingüe; políticas educativas; currículo de bilingüismo; enseñanza de segunda lengua; Bogotá-Colombia.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )