SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 issue2Educational Inclusion in Relation to School Culture and CoexistenceTeaching Based on Traditional Knowledge of Wayuu Ethnic Communities author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Educación y Educadores

Print version ISSN 0123-1294

Abstract

BERTEL-NARVAEZ, María Paola; VILORIA-ESCOBAR, Javier de Jesús  and  SANCHEZ-BUITRAGO, Jorge Oswaldo. Tendencias de investigación en los posgrados de gestión educativa en América Latina. educ.educ. [online]. 2019, vol.22, n.2, pp.215-233. ISSN 0123-1294.  https://doi.org/10.5294/edu.2019.22.2.3.

Este artículo muestra las tendencias investigativas en las maestrías y doctorados en el área de la gestión educativa, en América Latina, a partir de la revisión de las líneas de investigación de las doce mejores universidades en 2017, según el ranking Quacquarelli Symonds (QS). Los resultados evidencian como tendencia principal los procesos de gestión académica, seguidos por la gestión comunitaria y directiva; y, por último, los relacionados con la gestión administrativa y financiera.

Keywords : Tesauro de la Unesco): Educación superior; educación posgradual; investigación en la universidad; gestión educativa; América Latina.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )