SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue25On Panamá: United States Foreign Policy and the Manifest DestinyIdentities' Memorial: Between Peasants and Heroes: In Search of Oneself and Others author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Folios

Print version ISSN 0123-4870

Abstract

RODRIGUEZ AVILA, Sandra Patricia  and  ACOSTA JIMENEZ, Wilson Armando. La emergencia de la didáctica de las ciencias sociales: ¿campo en consolidación o en disgregación?. Folios [online]. 2007, n.25, pp.37-52. ISSN 0123-4870.

En este artículo se presentan las elaboraciones conceptuales y metodológicas desde las cuales se desarrolla la investigación sobre el estado del arte en la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales entre 1990 y 2000; además, se identifica y se conceptualiza el conjunto de enunciados que caracterizan el campo del saber estudiado y sus distintas relaciones; y, finalmente, se analizan los procedimientos de control discursivo que configuran la didáctica de las ciencias sociales.

Keywords : Enseñanza de las ciencias sociales; didáctica de las ciencias sociales; enseñanza; didáctica; discurso educativo; discurso pedagógico.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License