SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue28Critical pedagogy: An ethical way to generate educational processesEnglish classroom projects: turning experience into learning for both teachers and students through literature author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Folios

Print version ISSN 0123-4870

Abstract

VERA RODRIGUEZ, Esperanza  and  ARIAS SOTO, Luz Dary. Desarrollo de estrategias en el aprendizaje del inglés mediante un juego interactivo: A Journey to Britannia. Folios [online]. 2008, n.28, pp.120-136. ISSN 0123-4870.

Este artículo busca socializar los resultados de la exploración del programa A Journey to Britannia, uno de los componentes de la propuesta metodológica diseñada en el marco de la investigación "Exploración de dos propuestas metodológicas hipermediales para el desarrollo de la comprensión auditiva". Para ello, presentamos los principios metodológicos del programa y los resultados obtenidos en este estudio de caso, en relación con las preguntas de investigación: ¿cómo perciben los estudiantes de nivel intermedio de inglés de la Universidad Pedagógica Nacional la propuesta metodológica desarrollada en el juego A Journey to Britannia? Y ¿cómo enfrentan los estudiantes las tareas de escucha?

Keywords : Autonomía; percepción del rasgo; estrategias; propuesta hipermedial; metacognición.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License