SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue31A snapshot of a group of English teachers' conceptions about English teaching and learning in Chilean public educationImproving the quality of writing: a pedagogical university experience in the field of writing for specific purposes author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Folios

Print version ISSN 0123-4870

Abstract

BUSTAMANTE ZAMUDIO, Guillermo. Competencia Lingüística y Educación. Folios [online]. 2010, n.31, pp.81-90. ISSN 0123-4870.

Los procesos evaluativos de la educación colombiana tomaron, a partir de cierto momento, la competencia como objeto de evaluación. Con toda seguridad, esto es producto de la confluencia de muchos factores; pero, particularmente, hay uno -el referido a los antecedentes teóricos de la categoría- que se comenta en este texto. En las menciones al asunto es frecuente referirse a Chomsky como aquel que inauguró este concepto1. Y es cierto, pero es importante destacar que poco se explora la especificidad de esa primera aproximación y, en consecuencia, no se pueden concluir las implicaciones que ello tendría al usarlo, especialmente, a la hora de evaluar la educación, tema central en el cual pensaremos a lo largo del presente artículo

Keywords : Educación; competencia; evaluación.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License