SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 issue1The Intercultural School of Indigenous Diplomacy: The Academy, Post-development and Epistemological DialogueHow to Make Culture? The Roman Path or Cultural Sublimation as a Process of Civilization author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Desafíos

Print version ISSN 0124-4035

Abstract

GARCIA, Pío. Pedagogía confuciana. Desafíos [online]. 2014, vol.26, n.1, pp.57-82. ISSN 0124-4035.  https://doi.org/dx.doi.org/10.12804/desafios26.1.2014.02.

El incentivo de la apreciación del capital resulta exacerbado en el intercambio global dominante, ya que supedita con mayor intensidad que antes al resto de los subsistemas sociales y altera la capacidad de recuperación del entorno ecológico. Las enseñanzas de Confucio vuelven a ser relevantes, dado su celo por garantizar la reproductibilidad constante de la familia humana por medio de la armonía social que resulta de la práctica de las virtudes personales y colectivas. La pedagogía familiar y social es indispensable para crear dicho círculo virtuoso.

Keywords : pensamiento asiático; educación; confucianismo; comunitarismo.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )