SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 issue1EDUCATION AND DIGITAL AGORA: CHALLENGES AND HORIZONS FOR HUMANISTIC TRAININGREPARATION FOR VICTIMS OF DICTATORSHIPS, ARMED CONFLICTS AND POLITICAL VIOLENCE IN THEIR COMPONENTS OF COMPENSATION, SATISFACTION, REHABILITATION, AND NON-REPETITION author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


El Ágora U.S.B.

Print version ISSN 1657-8031

Abstract

VILLALOBOS OLASCOAGA, Diana Carolina. PLANTEAMIENTOS PEDAGÓGICOS RELACIONADOS CON LAS CIUDADANÍAS PROPIAS EN LA PEDAGOGÍA CRÍTICA DE PAULO FREIRE. Ágora U.S.B. [online]. 2015, vol.15, n.1, pp.195-215. ISSN 1657-8031.

Este artículo expone las reflexiones realizadas sobre los fundamentos pedagógicos, políticos y antropológicos de Paulo Freire en relación al análisis de la categoría ciudadanías propias para América Latina.

Keywords : Pedagogía crítica; episteme; educación; ciudadanía; educación como acción política.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )