SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 issue2The construction of citizenship: a model for its development in the schoolThe process of the construction of peace in Colombia, beyond negotiation: a proposal starting from a Transformative and Participatory Peace author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


El Ágora U.S.B.

Print version ISSN 1657-8031

Abstract

HERNANDEZ GONZALEZ, Edilberto  and  VELASQUEZ RESTREPO, Jesús S. Comprensiones del discurso normativo sobre inclusión educativa en Colombia. Ágora U.S.B. [online]. 2016, vol.16, n.2, pp.493-512. ISSN 1657-8031.

Se presenta un análisis cualitativo al discurso normativo colombiano en torno a la Inclusión Educativa producido entre los años 1991 y 2013, se identifican conceptos, criterios e imaginarios que lo atraviesan, algunas relaciones entre dicho discurso y sus condiciones de emergencia. Se destaca, entre otros asuntos, que el discurso normativo colombiano con respecto a la Inclusión Educativa tiende a desconfiar de sí mismo, aspira a abarcar todas las realidades humanas, en este sentido homogeniza e idealiza los fenómenos.

Keywords : Análisis del discurso; Inclusión educativa; Discurso normativo.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )