SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 issue1The Conception of Public Administration and Pedagogy for the Formation of Citizens in Bogotá’s Mayor’s Office in the 1995-1997 periodTheoretical Model for the Study of Social Mobility: An Approach from Sociological Theory author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


El Ágora U.S.B.

Print version ISSN 1657-8031

Abstract

SATIZABAL-REYES, Melania; UNAS-CAMELO, Viviam Stella  and  CRUZ-RAMIREZ, Andrea Nathaly. Índice de condiciones laborales de un grupo de docentes en la ciudad de Cali. Ágora U.S.B. [online]. 2021, vol.21, n.1, pp.129-146.  Epub Nov 01, 2021. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.5514.

Este artículo sintetiza, en un índice de condiciones laborales, los principales resultados de una investigación que se preguntó por las características del trabajo y empleo de un grupo de 202 docentes de la ciudad de Cali. Se exploró el modo en que dicha adhesión institucional, y otros factores sociodemográficos, inciden en las condiciones laborales que tienen los y las docentes, al tiempo que se pregunta por las cualidades del mundo del trabajo docente en Cali.

Keywords : Docentes; trabajo; empleo; condiciones laborales de docentes; profesores.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )