SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 suppl.1Predictors for bullying at work in the field of educationTeacher distress: are view of investigation into teacher malaise and violence in Latin-America author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Innovar

Print version ISSN 0121-5051

Abstract

RODRIGUEZ, Carlos Alberto  and  PRIETO PINTO, Frank A. La sensibilidad al emprendimiento en los estudiantes universitarios: Estudio comparativo Colombia-Francia. Innovar [online]. 2009, vol.19, suppl.1, pp.73-89. ISSN 0121-5051.

El presente artículo analiza las diferencias existentes entre dos muestras de estudiantes universitarios colombianos y franceses respecto a sus creencias sobre el emprendimiento, así como el grado de sensibilidad de estos para emprender un proyecto empresarial una vez finalicen sus estudios. En primer lugar se presenta una breve descripción del modelo de comportamiento planificado de Azjen (Theory of Planned Behavior TPB), el cual sirvió de base conceptual para la aplicación de la herramienta. Posteriormente se explica la metodología usada para la recolección de la información, los resultados obtenidos, así como algunas conclusiones y recomendaciones.

Keywords : emprendimiento; modelo de comportamiento planificado TPB; teorías del emprendimiento; paradigmas del emprendimiento.

        · abstract in English | French | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License