SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 issue1The Franciscan Paideia as experience and epistemological contribution to an emancipating critical pedagogyBasic principles for a training pathway in the teaching qualification in terms of design and application of digital educational resources author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


El Ágora U.S.B.

Print version ISSN 1657-8031

Abstract

MUNOZ-GAVIRIA, Diego Alejandro. Del desplazamiento del pensar a la interrogación por el hacernos humanos. Ágora U.S.B. [online]. 2018, vol.18, n.1, pp.225-235. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.3452.

Se intenta establecer un pensamiento filosófico que permita la recuperación de la reflexión por el saber -del ser, actualizar la pregunta por la técnica que para este caso estaría en la interrogación por la gerencia educativa y sus servicios en el contexto ideológico e histórico de las sociedades del gerenciamiento y desnaturalizar los influjos alienantes de la configuración de sujetos y subjetividades gerenciales.

Keywords : Pensar; reflexión; sujetos; contextos; gerencia educativa..

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )