SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 issue2Conflict and Neighborly Coexistence: Displaced and Relocated Population in Urban Contexts: the Case of “Altos de la Sabana” Residential Blocks in Sincelejo, ColombiaEnvironmental Challenges for Modern or Second-Generation Land Use Planning (LUP): the case of Colombia’s Intermediate Municipalities author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


El Ágora U.S.B.

Print version ISSN 1657-8031

Abstract

SANCHEZ DUARTE, Mónica Marcela  and  HIDALGO GUERRERO, Adriana. Acercamiento al patrimonio urbano difuso de Tunja (Colombia) a través de una experiencia enmarcada en los museos virtuales para el aprendizaje. Ágora U.S.B. [online]. 2018, vol.18, n.2, pp.414-425. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.2961.

Los museos virtuales propician el aprendizaje activo y en el tema del patrimonio, captan el interés del visitante favoreciendo su acercamiento a la información y el conocimiento, gracias a los recursos y formatos multimedia. También se evidenció que las nuevas generaciones, privilegian los gráficos sobre los textos escritos, lo cual lleva a priorizar el rol de los recursos multimedia en estos entornos.

Keywords : Museos virtuales; patrimonio; aprendizaje..

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )