SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 issue2The Impact of Vocational Training from the Faculty of Education in the Eastern Campus at the University of AntioquiaThe University as a Manager of Local Development Processes and Network Strengthening: The Experience of Community Intervention in Cali, Colombia author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


El Ágora U.S.B.

Print version ISSN 1657-8031

Abstract

AVENDANO-CASTRO, William Rodrigo; LUNA-PEREIRA, Henry Orlando  and  QUINTERO-CAMACHO, Laudith. La política colombiana de emprendimiento en educación y su impacto en el acceso al empleo de jóvenes. Ágora U.S.B. [online]. 2020, vol.20, n.2, pp.158-171. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.5137.

La política colombiana de emprendimiento en educación sobre el acceso al empleo de los jóvenes egresados de educación media, traducida en la denominada forma ción técnica en el ámbito de la educación, cumple su propósito de adiestrar a los es tudiantes en determinadas competencias laborales específicas, pero no su objetivo de mejorar la calidad de vida y ampliar las potencialidades de los estudiantes frente a su proyecto de vida y no ha tenido un impacto favorable sobre las posibilidades de acceso al empleo de los jóvenes.

Keywords : Emprendimiento; enseñanza técnica; empleo de jóvenes; acceso al empleo.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )