SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 issue72Instruments to Validate Didactic Learning Environments (DLE) Intended to Educate Language and Communication Teachers on Diversity: A Tool for Language DidacticsCommunication in Latin America: A Pending Debate beyond the Resistances author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Signo y Pensamiento

Print version ISSN 0120-4823

Abstract

RICO-TRONCOSO, Carlos. La competencia comunicativa intercultural (CCI) en los contextos de enseñanza del inglés como lengua extranjera. Signo pensam. [online]. 2018, vol.37, n.72, pp.77-94. ISSN 0120-4823.  https://doi.org/10.11144/javeriana.syp37-72.ccic.

Este artículo tiene como objetivo presentar una reflexión sobre la forma en cómo se ha entendido la Competencia Comunicativa Intercultural (CCI) en los procesos de enseñanza de lengua extranjera. Para lograr dicho cometido, el texto rastrea en principio lo que ha sido la enseñanza de la lengua extranjera en el contexto de ELT [English Language Teaching]. También se hace una reflexión de lo que implicaría llevar la CCI a un escenario de enseñanza de lengua extranjera. Finalmente, se explica cómo se podría entender la CCI en la enseñanza de lengua extranjera a la luz de tres conceptos que presuponen su definición: la comunicación, la lengua y la cultura.

Keywords : Lengua; Comunicación; Cultura; ELT; CCI.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )