SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 issue99"I do Believe, Help my Unbelief!": Exegetical Approach to the Healing of the Boy Possessed by a Mute Spirit in Mark 9,14-29Origins of Liberation Theology in Colombia: Richard Shaull, Camilo Torres, Rafael Ávila, "Golconda", Priests for Latin America, Christians for Socialism and Basic Ecclesial Communities author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Cuestiones Teológicas

Print version ISSN 0120-131X

Abstract

BARRIOS TAO, Hernando  and  ANTIYAR MURIEL, Fray Ronal. IDENTIDAD DE MAESTRO Y DISCÍPULO: LECTURA NARRATIVA DE MARCOS 14, 54.66-72. Cuest. teol. [online]. 2016, vol.43, n.99, pp.49-71. ISSN 0120-131X.  https://doi.org/10.18566/cueteo.v43n99.a03.

La exégesis narrativa induce el diálogo texto-lector, lo que permite pasar de la comprensión a la explicación del texto bíblico. El artículo propone el diálogo texto-lector mediante el análisis narrativo de Mc. 14, 54.66-72, con énfasis en el tejido narrativo, la trama y los personajes, en búsqueda de una tipología coherente con la cristología del relato marcano. La experiencia del discipulado, tanto para los lectores implícitos como para los lectores reales, fue y será una vivencia relacionada con la praxis del Maestro.

Keywords : Narrativa bíblica; Evangelio de Marcos; Texto-lector.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License