SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue67Urban Conflict Vs. Urban "War: " Another "Key" to Read the Conflict in MedellinSubjectivity, Identity and Violence: Masculinity Crossroads author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Universitas Humanística

Print version ISSN 0120-4807

Abstract

ARAYA, María del Carmen. El miedo asecha y el consumo seduce. Dos caras del modelo psicológico dominante en tiempos de globalización. univ.humanist. [online]. 2009, n.67, pp.55-79. ISSN 0120-4807.

El objetivo principal de este ensayo es explorar algunas de las expresiones del papel dominante que está jugando el miedo como mecanismo de control social y la producción de estados de exaltación nerviosa como incitación al consumo; ambos en manos de élites políticas y empresariales que buscan conducir a países como Costa Rica en este siglo XXI, hacia la profundización de un modelo económico basado en la privatización y en el consumo exacerbado.

Keywords : miedo; política; consumo; políticas neoliberales.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License