SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 issue56Curriculum Development from a number of Critical Perspectives: a Cultural ConstructionBasic Principies of Education in the 21st Century: an Interview with Edgar MorinEdgar Morin author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Signo y Pensamiento

Print version ISSN 0120-4823

Abstract

POMBO, JUAN MANUEL. La cantaleta de la educación: The same Old Story. Signo pensam. [online]. 2010, vol.29, n.56, pp.428-431. ISSN 0120-4823.

El artículo es una reflexión sobre la importancia de exponer a los estudiantes de los últimos años del bachillerato a una lectura cualificada de entre cuatro y seis libros por año y luego a redactar reflexiones breves sobre cada una de las susodichas lecturas, antes que limitarse a pensar en contenidos específicos del currículo entendido éste como listas de libros de lectura obligatoria. Se sugiere, además, reclutar recién graduados universitarios entusiastas y de buen desempeño en las respectivas carreras como profesores de bachillerato de las distintas materias en la educación pública y/o privada aunque no tengan maestría o formación previa como pedagogos.

Keywords : Currículo; Reformas educativas; Pedagogía; Lectura; Redacción; Currículo; Reforma Educativa.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License