SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue9Broadening Minds: Exploring Intercultural Understanding in Adult EFL LearnersInquiring into Culture in our Foreign-Language Classrooms author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Colombian Applied Linguistics Journal

Print version ISSN 0123-4641

Abstract

FARIAS, Miguel; OBILINOVIC, Katica  and  ORREGO, Roxana. Implications of Multimodal Learning Models for foreign language teaching and learning. Colomb. Appl. Linguist. J. [online]. 2007, n.9, pp.174-199. ISSN 0123-4641.

En este artículo se hace una reseña de la literatura en torno al impacto de las tecnologías de la información y comunicaciones desde la perspectiva de su impacto en el proceso de aprendizaje de la(s) lengua(s), con particular énfasis en los diseños multimodales más pertinentes según indican los modelos de aprendizaje multimodal. En la primera parte se contextualiza la multimodalidad en el campo de los estudios del discurso, la psicología del aprendizaje y CALL y, en la segunda, se aborda la lectura y escritura multimodal por medio de la discusión de los conceptos de hipertextualidad y lectoescritura. La sección final plantea las posibles implicaciones de los modelos de aprendizaje multimodal para los procesos de enseñanza y aprendizaje de lenguas extranjeras/segundas.

Keywords : discurso multimodal; lectoescrituras; principios y diseños multimodales.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License