SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 issue1ENTREPRENEURIAL INTENTION AND CULTURAL DIMENSIONS IN STUDENTS OF THE MASTER OF ADMINISTRATION IN COLOMBIASOCIAL MEDIA MARKETING IN CUBAN AGRICULTURAL COMPANIES author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Tendencias

Print version ISSN 0124-8693On-line version ISSN 2539-0554

Abstract

SANCHEZ CAMPOS, Pablo Andrés. TOMA DE DECISIONES DE CONSUMIDORES Y CONSERVADURISMO EN COSTA RICA. Tend. [online]. 2021, vol.22, n.1, pp.145-162. ISSN 0124-8693.  https://doi.org/10.22267/rtend.202102.158.

Esta investigación busca conocer cómo el conservadurismo político puede influir en la cantidad de criterios que utiliza una persona para decidir consumir determinados productos o servicios. Se realiza un muestreo intencional mediante una herramienta electrónica por internet con personas costarricenses en el mes de mayo del año 2020. Los resultados sugieren que el nivel de conservadurismo político influye en la toma de decisiones de las personas consumidoras.

JEL: A12; A13; G40; G41; N36

Keywords : comercios; conservadurismo; ideología; productos; toma de decisiones..

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )