SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 issue2Motivating and Demotivating Factors for Students With Low Emotional Intelligence to Participate in Speaking ActivitiesA Model for the Strategic Use of Metacognitive Reading Comprehension Strategies author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Profile Issues in Teachers` Professional Development

Print version ISSN 1657-0790

Abstract

SUAREZ FLOREZ, Sergio Andrés  and  BASTO BASTO, Edwin Arley. Identificación de creencias de docentes en formación sobre la enseñanza de inglés como lengua extranjera y sus posibles cambios. profile [online]. 2017, vol.19, n.2, pp.167-184. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n2.59675.

Este estudio tiene como objetivo identificar las creencias de los practicantes sobre la enseñanza del inglés como lengua extranjera y hacer un seguimiento a sus posibles cambios durante la práctica docente. Los participantes se encontraban en quinto año del programa de licenciatura en lenguas extranjeras en una universidad pública en Colombia. Los datos fueron recolectados a través de una versión modificada del cuestionario sobre las creencias en el aprendizaje de una lengua antes de la práctica, ocho diarios de reflexión durante diez semanas y dos entrevistas semiestructuradas al final de la práctica docente. Los hallazgos revelaron que la mayoría de las creencias de los participantes cambiaron una vez enfrentaron la realidad del salón de clases

Keywords : creencias; docentes en formación; inglés como lengua extranjera; práctica docente.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License