SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 issue2Identifying Pre-Service Teachers' Beliefs About Teaching EFL and Their Potential ChangesA Basis for the Design of a Curriculum Incorporating Music and Drama in Children's English Language Instruction author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Profile Issues in Teachers` Professional Development

Print version ISSN 1657-0790

Abstract

GOMEZ GONZALEZ, Juan David. Uso estratégico de metodologías meta-cognitivas de compresión lectora. profile [online]. 2017, vol.19, n.2, pp.187-201. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n2.58826.

La propuesta que se presenta apunta al desarrollo de la comprensión lectora en un nivel intermedio mediante el uso estratégico e iterativo de tareas específicas. La argumentación a favor de incorporar este acercamiento compuesto en clases de comprensión lectora empieza con una explicación de sus ventajas, el contexto en el cual llegó a ser y la relación que luego se estableció con el discurso teórico del campo. Posteriormente, se detallan sus tres elementos principales: indicadores textuales, enseñanza de estrategias y aprendizaje de contenido. Se concluye con un modelo pedagógico para la implementación del acercamiento que hace uso de los tres elementos constitutivos de la propuesta

Keywords : comprensión de lectura; estrategias de lectura; inglés como lengua extranjera; meta-cognición.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License