SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 issue2Building EFL Preservice Teachers’ Professional Identity: Does Gender Matter?EFL Preservice Teachers’ Technology Integration in Managing and Teaching Speaking Skills During Emergency Remote Teaching author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Profile Issues in Teachers` Professional Development

Print version ISSN 1657-0790

Abstract

AGUIRRE-GARZON, Edgar  and  UBAQUE-CASALLAS, Diego. Mentoring Language Student-Teachers: A Narrative Perspective to Mentors’ Experiences From Borders and Cracks. profile [online]. 2022, vol.24, n.2, pp.133-147.  Epub Oct 06, 2022. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v24n2.93096.

Este estudio narrativo analiza las experiencias de dos educadores en sus tutorías con futuros docentes de lenguas de una universidad en Bogotá (Colombia). Utilizando entrevistas y adoptando formas de pensar y teorizar la praxis como una postura para representar la descolonización, nos aproximamos a las narrativas de los tutores desde la noción de grieta. Los hallazgos revelan que las tutorías representan un espacio de reconfiguración y construcción colectiva de saberes y territorios donde los estudiantes-profesores pueden ejercer su agencia. En general, al dar sentido a experiencias conflictivas en la tutoría, los mentores han encontrado maneras de fracturar las lógicas tradicionales y hegemónicas de ver los saberes y a sí mismos en la formación docente.

Keywords : descolonización; estudiante-profesor; formación de docentes; narrativas; tutoría.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )