SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 issue1Some Metapsychological Considerations about TransferenceResponse Acquisition under Signaled Delay of Reinforcement in Temporally Defined Schedules author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Universitas Psychologica

Print version ISSN 1657-9267

Abstract

GOMEZ-ESTEBAN, JAIRO HERNANDO. Humanización: hacia una educación crítica en Derechos Humanos. Univ. Psychol. [online]. 2009, vol.8, n.1, pp.225-286. ISSN 1657-9267.

El propósito de este ensayo es problematizar las tres dimensiones fundamentales en la educación en Derechos Humanos, a saber: la dialogicidad, la alteridad y la juridicidad; no sin antes haber discutido unas condiciones éticas, políticas y jurídicas mínimas para una educación crítica. Concluye con unos presupuestos metodológicos para adelantar esta discusión.

Keywords : Educación en derechos humanos; ética, pedagogía; derechos humanos; Educación; derechos humanos; diálogo educación moral.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License