SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 issue2Prevalence of School Bullying at State Schools in Bucaramanga city, ColombiaSchool background and university selection: ranking performance as an inclusion factor to higher education author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Sophia

Print version ISSN 1794-8932

Abstract

REGIS SANSALONIS, Pedro José. Arteterapia y síndrome de Asperger: ¿Por qué y para qué?. sophia [online]. 2016, vol.12, n.2, pp.187-194. ISSN 1794-8932.  https://doi.org/10.18634/sophiaj.12v.2i.322.

El presente artículo tiene la intención de clarificar el por qué y para qué es importante utilizar el arteterapia con el colectivo de síndrome de Asperger. Lo anterior, mediante un ejercicio de revisión bibliográfica, sobre todo en fuentes secundarias como trabajo de investigación, finalmente se reconoce la escasa bibliografía encontrada y la necesidad de seguir investigando el arteterapia en este colectivo social aún desconocido por la mayor parte de la sociedad

Keywords : Arteterapia; capacidad; colectivo; educación; síndrome de Asperger.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License