SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue6Scientific research and communication at universities in Argentina: reflections from a case studyPossibilities of an STS approach, as an articulating axis of higher technological education and the social environment in local communities author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


CS

Print version ISSN 2011-0324

Abstract

CALDERON, Andrés  and  LOPEZ ASTUDILLO, Andrés. Usos do videogame "Rise of the Nations" no processo de ensino-aprendizagem no programa de Engenharia Industrial da Universidade Icesi. CS [online]. 2010, n.6, pp.101-128. ISSN 2011-0324.  https://doi.org/10.18046/recs.i6.463.

O videogame apresenta múltiplas possibilidades para ser desenvolvido como ferramenta didática. A constituição dos videogames favorece a aplicação de metodologias ativas no contexto acadêmico para o desenvolvimento de temas relacionados com a engenharia industrial. Estas possibilidades são descritas em detalhe a partir do processo de investigação desenvolvido no Departamento de Engenharia Industrial da Universidade Icesi.

Keywords : Jogos Sérios; Circuito de jogo; Pensamento Sistêmico; Redes Sociais.

        · abstract in English | Spanish     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )