SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue6Uses of the "Rise of the Nations" videogame in the teaching-learning process in the Industrial Engineering program at the Icesi UniversityCultural feminization of educational practices: ethnographies of the popularization of science and technology in two southern countries author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


CS

Print version ISSN 2011-0324

Abstract

VALENZUELA MENDEZ, Héctor; VILLA MEDINA, Ramón; LEYVA CASTELLANOS, Abel  and  FARFAN MEJIA, Enrique. Posibilidades del enfoque CTS como eje articulador de la educación superior tecnológica y el entorno social en contextos locales. CS [online]. 2010, n.6, pp.129-156. ISSN 2011-0324.  https://doi.org/10.18046/recs.i6.464.

En el presente trabajo se hace una revisión de los cambios que la transformación actual de la sociedad impone a los centros de enseñanza tecnológica y a la organización de los saberes en los entornos comunitarios específicos. A demás se analizan las políticas de intervención que emergen de instituciones tanto internacionales como mexicanas. Se exploran las posibilidades de articulación del enfoque CTS para la educación, desarrollo tecno-científico y desarrollo social en una comunidad minera y fronteriza del norte de México.

Keywords : CTS; Educación; Tecnología; Ciencia; Comunidad; Sociedad global.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )