SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue33Teaching in the Midst of Armed Violence: A Visceral Pedagogy from the Favelas of Rio de JaneiroThe Heroes of the Pandemic: The Discursive Construction of the Healthcare Workers Collective during the COVID-19 Crisis author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


CS

Print version ISSN 2011-0324

Abstract

PERDOMO-MARIN, Juan Camilo. Implicaciones educativas del conocimiento antropológico. CS [online]. 2021, n.33, pp.41-74.  Epub Feb 24, 2021. ISSN 2011-0324.  https://doi.org/10.18046/recs.i33.4170.

Este artículo reflexiona sobre las dinámicas, problemáticas y oportunidades de la educación universitaria en antropología. Su objetivo es identificar cómo dicha disciplina entiende los procesos de aprendizaje, sus nuevas apuestas experimentales de enseñanza y los múltiples desafíos que afrontan sus docentes. Lo anterior permitirá concluir que la antropología tiene el potencial de integrar la comprensión del mundo social en sus estrategias de enseñanza.

Keywords : antropología; educación universitaria; pedagogía; habilidades; Colombia.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )