SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número2Perspectivas de la psicología de la salud en ColombiaAproximaciones a la creación de competencias culturales para el cuidado de la vida índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Educación en Enfermería

versión impresa ISSN 0120-5307versión On-line ISSN 2216-0280

Resumen

PALENCIA, Esperanza. Reflection upon the practice of the teaching of nursing in our times. Invest. educ. enferm [online]. 2006, vol.24, n.2, pp.130-134. ISSN 0120-5307.

The present day’s conception of nursing teaching has to adapt to the constant changes in our epoch. Its primordial aim should be promotion of the general understanding by pupils through cooperation and effective communication with the utilization of the shipwreck model, the theory and praxis dialectic and the practical critical rationality to achieve the contextualization of knowledge, leaving behind both the technological or positive model and the model of the astronaut. The necessity of change exists in nursing and includes the necessary curricular and educational structural changes in our universities enabling teachers to be more active in the set-up of educational programs effectively adapted to the particular conditions of a given context, like those of a hospital, a clinic, community or classroom. Accordingly encouragement should be given to constant academic actualization enabling the reflection about educational action and the real difficulties encountered in practical experience.

Palabras clave : teaching; nursing; educational process.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons