SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número2Enfermería y la resolución de los dilemas éticosIrena Sendler. Una enfermera ejemplo de amor a la libertad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Educación en Enfermería

versión impresa ISSN 0120-5307versión On-line ISSN 2216-0280

Resumen

DE LIMA E CIRNE ORTIZ VARGAS, Renata Oppitz; LOEWEN WALL, Marilene  y  MARIS PERES, Aida. The problematization method applied to the subject nursing administration. Invest. educ. enferm [online]. 2012, vol.30, n.2, pp.269-276. ISSN 0120-5307.

The aim of this paper is to enhance reflections on the impact of the Brazilian National Curricular Guidelines in undergraduate Nursing education, in the subject Nursing Administration. Another aim is to cooperate with the elaboration of strategies to be developed for the construction of professional competences, in accordance with the education and professional qualification standards demanded in the job world. The guidelines prioritize the preparation of a generalist, critical and reflexive nurse, with competences and skills to act in distinct realities, mainly in the Unified Health System. The importance of teachers' active, encouraging and problematizing participation is emphasized, helping students to gain ''knowledge'' and ''know-how'' in their academic education, permitting competency development for nursing education.

Palabras clave : education; nursing; management; curriculum.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons