SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número44El Homo sportivus en la formación de docentes de Educación Física en el Uruguay (1906-1956) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Pedagogía y Saberes

versión impresa ISSN 0121-2494

Resumen

FEIGUIN, María Andrea  y  AISENSTEIN, Ángela. Designing Moral, Healthy and Patriotic Subjects. Physical Education Teachers' Training. Argentina, 1938-1967. Pedagogía y Saberes [online]. 2016, n.44, pp.9-20. ISSN 0121-2494.

This article shows the political and ideological foundations as well as the disciplinary and pedagogical conceptions that characterized the school culture of the General Belgrano National Physical Education Institute as a new teacher education apparatus for the whole country. Its creation is interpreted as a local expression of a set of ideas that stressed training between renovation and conservation, and produced a number of rituals, a mystic and an esthetic that would last as a teaching model in the discipline over time. The research was based on the analysis of documents and interviews with graduates.

Palabras clave : Physical education; teacher training; Argentine; school culture; apparatus.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons