SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número19La influencia entre lenguas en su adquisición multilingüe: el papel de L1 y de lenguas no nativas en la producción oral en inglés y en catalánUn modelo tutorial entre compañeros como apoyo al aprendizaje autónomo del inglés índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura

versión impresa ISSN 0123-3432

Resumen

GALINDO, Angelmiro  y  MORENO, Lina María. L1 Argumentative Written Production in Bilingual and Monolingual Contexts in 6th, 7th and 8th Grades. Íkala [online]. 2008, vol.13, n.19, pp.145-169. ISSN 0123-3432.

In this comparative research project we observed the argumentative written production of bilingual (experimental group EG) and monolingual students (control group CG) in 6th, 7th and 8th grades in their mother tongue, as well as the influence that the bilingual students' school grade had on such written production. Results show that, firstly, just in 7th and 8th grades the written production of the EG surpassed that of the CG, and secondly, the bilingual students with more school experience surpassed those with less experience in certain aspects. It was concluded that the advantage of the EG over the CG in argumentative written production related to the students' level of school experience. Moreover, the bilingual school experience modified this discursive skill according to the method of evaluation employed and the school grades compared.

Palabras clave : bilingual education; argumentative written production; educational model of early partial immersion.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons