SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número22¿Los profesores de inglés como socios en la elaboración de las políticas lingüísticas educativas?La investigación-acción en educación: un camino hacia el desarrollo profesional y la autonomía índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura

versión impresa ISSN 0123-3432

Resumen

CARDENAS RAMOS, Rosalba. Global and Local Trends in Foreign Language Teaching Training. Íkala [online]. 2009, vol.14, n.22, pp.71-106. ISSN 0123-3432.

This article presents the results of a study which included among its objectives the description of trends in the education of foreign language teachers in Colombia. To this end, a literature revision of global models in Foreign language teacher education was carried out and used as the framework for the analysis of the Foreign Language Methodology syllabi of seven universities that prepare Licenciados in Languages in the central and western regions of Colombia. A descriptive analysis based on reading, comparing and contrasting data was carried out. The results show that there are no single models of teacher education in the programs because all syllabi are eclectic. Also, it is evident that the workshop model (Smagorinsky & Whitings, 1994), which combines theory with subsequent practice is the most commonly found, followed by the humanistic, behaviorist and cognitive models. Nonetheless, some syllabi also show activities oriented towards the reflective model.

Palabras clave : models of teacher education; foreign language teaching; foreign language teacher development in Colombia.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons