SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número3EXIGENCIAS COGNITIVAS Y EL ESCRITOR DE INGLÉS COMO LENGUA EXTRANJERA: OBSERVACIONES SOBRE TIPO, NIVEL, Y AUTONOMÍA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura

versión impresa ISSN 0123-3432

Resumen

PICON JACOME, Édgar. THE ROLE OF RUBRICS IN FAIR ASSESSMENT PRACTICES. Íkala [online]. 2013, vol.18, n.3, pp.79-94. ISSN 0123-3432.

In this article, I support the thesis that utilizing rubrics, discussed and agreed upon teachers and students, guarantees the promotion of fair assessment practices. This claim is supported by the argument that designing and applying scoring rubrics enhances validity and transparency in evaluation, while their consensual design supports democracy, promotes positive washback and facilitates equitable assessment practices-all of them principles inherent to fairness. A concept of rubric that integrates an authentic task and its scoring scale, applied as an alternative assessment procedure within a critical approach, is emphasized.

Palabras clave : rubrics; fairness; democracy; alternative assessment; formative assessment; foreign languages.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )