SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2Escritura colaborativa de textos argumentativos en un curso de ILE de modalidad mixta: percepciones y autoevaluación de docentes de inglés en formaciónAprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras: conocimiento y percepciones de profesores antes y después de la implementación de un programa de desarrollo profesional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura

versión impresa ISSN 0123-3432

Resumen

GARCIA CHAMORRO, Martha Cecilia; ROLONG-GAMBOA, Mónica Tatiana  y  VILLAR GUERRA, Liseth María. Academic Journals as a Pedagogic Strategy to Develop Generic and Specific Skills Among Foreign Language Pre-Service Teachers. Íkala [online]. 2020, vol.25, n.2, pp.329-351.  Epub 01-Abr-2021. ISSN 0123-3432.  https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v25n02a14.

This paper presents the impact that the edition of an academic journal had on the development of generic and specific skills (writing) of a group of pre-service teachers participating in a research club at a Colombian public university. This qualitative research study collected data through three instruments: A semi-open questionnaire, a writing assessment grid, and the researchers' field journals, which contained the research activities that were carried out for the writing, editing and publication of this journal. The results show a positive impact on the development of generic and specific competencies in this group. These results become a benchmark to encourage the design of pedagogical strategies, which allow teacher educators, through the use of other contexts, to integrate and improve these types of competences in teacher preparation programs.

Palabras clave : Initial teacher education programs; teacher educators; foreign language teaching; generic and specific skills; writing ability.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )