SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número23Evolución y creatividadSalud mental: un abordaje desde la perspectiva actual de la psicología de la salud índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Psicología desde el Caribe

versión impresa ISSN 0123-417Xversión On-line ISSN 2011-7485

Resumen

ZAPATA, Luis Felipe; DE LOS REYES, Carlos; LEWIS, Soraya  y  BARCELO, Ernesto. Working memory and academic achievement in freshmen students of a university in barranquilla. Psicol. caribe [online]. 2009, n.23, pp.66-82. ISSN 0123-417X.

Working memory can influence academic achievement, eventhough is not the only component. This article shows research findings that tried to determine the correlation between working memory and academic achievement in freshmen students of a university in Barranquilla. There was not correlation between any of the working memory measures used and academic achievement. These results can be explained throughout many variables that can affect academic achievement such as, cognition, motivation, emotion and context.

Palabras clave : Academic achievement; working memory; information processing.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons