SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número26Necesidades familiares y su relación con las características psicosociales que presentan los cuidadores de personas con demenciaEfectos de un programa de intervención pedagógica en las aptitudes cognitivas de una muestra de estudiantes del nivel de transición de Barranquilla y Ciénaga (Colombia)* índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Psicología desde el Caribe

versión impresa ISSN 0123-417Xversión On-line ISSN 2011-7485

Resumen

GANTIVA DIAZ, Carlos Andrés; JAIMES TABARES, Steffany  y  VILLA OROZCO, Maria Clara. Burnout and coping strategies in teaching of primary and secondary. Psicol. caribe [online]. 2010, n.26, pp.36-50. ISSN 0123-417X.

The objective of this research was to identify the relationship between coping strategies and burnout in primary and secondary school teachers from a school district of the city of Bogotá, D.C. (Colombia). For this we used a descriptive correlational design and worked with a sample of 47 elementary and high school teachers. Was used Maslash Burnout Inventory and the Coping Strategies Scale Modified. The results indicate average levels of burnout in participants, with major differences in teachers of grades six, seven and eight. Coping strategies are positively related with the syndrome are: a) wait b) emotional avoidance, and c) reflects the difficulty of coping. Those who are negatively related: a) solving problems and b) positive reappraisal.

Palabras clave : Burnout; coping strategies; teachers.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons