SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número2EL PAPEL DE LA COMUNIDAD UNIVERSITARIA EN EL POS-ACUERDO O POS-CONFLICTO EN COLOMBIALa importancia de los factores productivos y su impacto en las organizaciones agrícolas en león Guanajuato México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

CORONADO BOHORQUEZ, Angie Enerieth; MORENO LOPEZ, Nidia Milena  y  TORRES GOMEZ, Ana Carolina. A Strategy for the recognition of the cultural identity and the sense of belonging of Latin American immigrants. Ágora U.S.B. [online]. 2016, vol.16, n.2, pp.393-406. ISSN 1657-8031.

It is necessary to train school managers and teachers volunteers, who can implement pedagogical strategies, which improve the teaching-learning process, in which its main factor is the rescue of the cultural identity and the sense of belonging in Latin America. Thus, a study, which generates inputs for teacher training in cognitive and pedagogical skills for the cultural education, the consultancy on the design of teaching activities for the development of such a teaching, for the immigrant population of the State of Massachusetts - United States, is introduced.

Palabras clave : Pedagogical Strategies; Cultural Identity; Sense of Belonging; Community; Immigrants.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )