SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número2Construcción de ciudadanía: un modelo para su desarrollo en la escuelaEl proceso de construcción de paz colombiano más allá de la negociación: una propuesta desde la Paz Transformadora y Participativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

HERNANDEZ GONZALEZ, Edilberto  y  VELASQUEZ RESTREPO, Jesús S. Realizations of the regulatory discourse on educational inclusion in Colombia. Ágora U.S.B. [online]. 2016, vol.16, n.2, pp.493-512. ISSN 1657-8031.

A qualitative analysis to the Colombian regulatory discourse around Educational Inclusion, produced between 1991 and 2013, is introduced. Besides, some concepts, criteria, and imaginaries which cross it, as well as some relations between that speech and emergency conditions are identified. Among other issues, the Colombian normative discourse regarding Inclusive Education, which tends to distrust itself, is highlighted, and aims to encompass all human realities, which, in this sense homogenizes and idealizes the phenomena.

Palabras clave : Discourse Analysis; Educational Inclusion; Regulatory Discourse.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )